Ćwiczenia w ciąży

09:51

 Jak pewnie wiele z Was na początku ciąży zastanawiałam się jak będę wyglądać gdy brzusio mi urośnie, czy dużo przytyję, jak będzie wyglądać moje ciało po porodzie?
 W miarę upływu czasu kiedy rósł mi brzuszek przestałam się tym przejmować ale nie moim zdrowiem.
Pokazać Wam chciałam, że takie ćwiczenia można wykonywać oglądając film lub leżąc na kanapie:)

tutaj ćwiczenia na nogi

tutaj równie intersujące ćwiczenia

te i wiele wiele innych zestawów ćwiczeń znajdziemy na you tube.

Co dadzą mi ćwiczenia?
1. Podczas ćwiczeń zwiększa się przepływ krwi przez macicę i łożysko, co wpływa pozytywnie na rozwój płodu i przebieg ciąży.
2. Wzmocnione regularnym treningiem mięśnie są źródłem siły dla skurczów partych podczas porodu.
3. W następstwie lepszego ukrwienia gruczołów piersiowych laktacja występuje wcześniej i dłużej się utrzymuje.
4. Dobra kondycja przed porodem przyspiesza odzyskanie figury, sprawności fizycznej i równowagi psychicznej po urodzeniu dziecka.
5. Troska o sprawność pozwala kobiecie zachować dobre samopoczucie oraz zapobiega typowym dla ciąży huśtawkom nastrojów.


Należy jednak mierzyć siły na zamiary!
Bezwzględnymi przeciwwskazaniami są: krwawienia w ciąży, niewydolność szyjkowo -ciśnieniowa, nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, ciąża wielopłodowa, infekcje i przeziębienie.

źródło- internet

You Might Also Like

13 komentarze

  1. Też miałam ambitny plan na ćwiczenia...niestety skończyło się na planowaniu.
    Teraz zaczynam ćwiczenia przygotowujące do porodu (na piłce, w wodzie) i mam zamiar być sumienna w temacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz już zaczęłam powoli ćwiczyć więc mam nadzieję, że wytrwam

      Usuń
  2. Trzymam kciuki za sumienność i systematyczność! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję na pewno się przydadzą:)

      Usuń
  3. ja w ciąży bardzo dużo chodziłam.
    pomogło mi to zachować formę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaaak, to również i moja cała aktywność w każdej z ciąż ;))

      Usuń
    2. Ja też bardzo dużo spacerowałam :) I jeszcze dodatkowym ćwiczeniem było noszenie Emilki ;)

      Usuń
    3. Świetnie! takie spacerki to i ja sobie niedługo zacznę uskuteczniać:)

      Usuń
  4. No ja niestety nie mogę cwiczyc. Po ostatnim pobycie w szpitalu profesorem zabronił:-(

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej hej do wszystkich ciężarówek, to nie są bezwzględne przeciwwskazania, to są wskazania do większej konsultacji z lekarzem (bo może się okazać, że w danym, indywidualnym przypadku lekarz pozwoli ćwiczyć)ale w ciąży na każde ćwiczenia trzeba mieć zgodę lekarza prowadzącego.

    NATOMIAST ĆWICZENIA W CIĄŻY JAK NAJBARDZIEJ TAK!!! I PAMIĘTAJCIE O MIĘŚNIACH KEGLA DZIĘKI NIM SZYBCIEJ BRZUSZEK PO PORODZIE ZNIKA :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja chodziłam całą ciążę na aerobik dla ciężarnych ale tylko dlatego, że przed ciążą ćwiczyłam 3-4 razy w tygodniu - aerobik, step itd.
    Zdecydowanie jestem przeciwna jeśli kobieta zaczyna ćwiczyć dopiero w ciąży (no zwykle ze strachu, że za dużo przytyje) To nie jest najlepszy pomysł... Organizm musi być przyzwyczajony do takiego wysiłku - lepsze są spacery.
    Dziewczyny - ćwiczenia jak najbardziej tak jeśli wcześniej ćwiczyłyście. Jeśli nie lepiej wziąć się za siebie po SZCZĘŚLIWYM rozwiązaniu.
    Pozdrawiam i trzymam kciuki za Twoją formę :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo że wszystko w granicach zdrowego rozsądku

      Usuń
  7. ja zaluje ze nie cwiczylam, ale po pracy bylam tak zmeczona ze juz sil nie mialam na cokolwiek

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam do komentowania. Jeśli podoba CI się ten tekst udostępnij go na swoich portalach społecznościowych.


Proszę o przemyślane dobieranie słownictwa i podpisywanie się pod komentarzem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Google+ Followers

Odwiedź na na Instagramie

Subscribe