Akcja Wzorowa Łazienka
18:18
Gdy pada hasło "szkolna toaleta" przed oczami nie mam tych całkiem ładnych łazienek z mojego liceum, gdzie zawsze było czysto, tylko szkolne toalety mojej podstawówki. Przywołuje w pamięci obraz tego małego pomieszczenia w pierwszej części z kilkoma zlewami, w drugiej z malutkimi boksami na toalety wzdłuż przeciwległych ścian. By zobrazować Wam jak małe były te boksy napiszę, że jak, która w okresie podstawówki mierzyłam coś w granicach 140-150 cm by załatwić co trzeba musiałam otworzyć drzwi :) Tak właśnie to wyglądało. Boksy to był klitki, w których nie można było się obrócić. Do tego drewniane okna, które zimą zachodziły szronem i te paskudne płytki w zielonym kolorze. Dramat!
Z takimi makabrycznymi wspomnieniami postanowiła zmierzyć się marka Domestos organizując po raz drugi akcję "Wzorowa Łazienka". Projekt ten, a w zasadzie jego druga edycja ruszyła 1 września jako ogólnopolski program edukacyjno-społecznyo oraz konkurs.
Bezlitosne statystyki
Okazuje się, że zły stan szkolnych toalet dostrzegają również dzieci. Niemal co trzeci uczeń (31%) negatywnie ocenia stan toalety w swojej szkole. Aż 58% dzieci uskarża się na brzydki zapach w szkolnych łazienkach, a ponad połowa (52%) narzeka na brak podstawowych środków do utrzymania higieny osobistej – takich jak papier czy mydło. Te dane potwierdzają dyrektorzy szkół, którzy choć dostrzegają problem, jednocześnie przyznają, że nie mają wystarczających funduszy na remont czy choćby zakup wystarczającej ilości środków higienicznych.
O akcji
Jak podkreśla Kamil Kasprowicz z firmy Unilever, inicjator tegorocznej akcji, konkurs „Wzorowa Łazienka” to dla wielu szkół jedyna szansa na metamorfozę szkolnej toalety. W pierwszej edycji akcji udział wzięło 375 szkół z całej Polski, nadsyłając łącznie blisko 13 000 prac wykonanych przez dzieci, które ilustrowały ich wyobrażenia o idealnej, szkolnej toalecie. Sukces zeszłorocznej akcji zachęcił nas do kontynuowania projektu. Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu dyrektorów, kadry nauczycielskiej dzieci oraz przy wsparciu marki Domestos uda zmienić się obraz szkolnych łazienek, a dzieciom zapewnić fantastyczne warunki higieniczne.”
Już dziś każdy z nas może przyłączyć się do akcji i pomóc zamienić szkolne toalety we wzorowe łazienki oraz wesprzeć edukację najmłodszych na temat zasad higieny. Wystarczy kupić dowolny produkt marki Domestos, aby wspomóc remonty łazienek w polskich szkołach. Każdy kupiony produkt to szansa na kolejny remont szkolnej łazienki.
Szkoły na start
Od pierwszego września 2015r. na stronie internetowej www.wzorowalazienka.pl rusza głosowanie internetowe na najlepszą szkołę. Każdy dyrektor szkoły podstawowej w Polsce ma prawo zgłosić placówkę do udziału w konkursie wysyłając wiadomość email do organizatora, który udostępni link umożliwiający logowanie do specjalnie przygotowanej aplikacji. Kreatywne zadanie konkursowe ma na celu zaangażować uczniów oraz pobudzić ich wyobraźnię – za pomocą swoich projektów muszą zaprezentować idealną, wzorową, szkolną łazienkę. Do konkursu można zgłaszać prace plastyczne, opowiadania, a nawet piosenki czy mini przedstawienia – w końcu wyobraźnia najmłodszych nie ma granic. Każda praca powinna zostać umieszczona w galerii szkoły na stronie konkursowej. Ilość głosów internautów oddanych na najlepszą szkołę pozwoli wytypować tegorocznego zwycięzcę konkursu.
Akcja adresowana jest do dyrektorów, kadry nauczycielskiej i uczniów szkół podstawowych. Poza zdobyciem przez dzieci cennej wiedzy nt. zasad higieny, szkoły mogą wygrać remont szkolnej łazienki o wartości 30 tys. zł, a także roczne zapasy środków czystości marki Domestos.
5 komentarze
Myy klikamy codziennie wspierajac szkołę Młodego :)
OdpowiedzUsuńBrawo Aniu! Tak trzymaj :)
UsuńNie słyszałam o tej akcji. Świetny pomysł, bo jak pamiętam swoje łazienki szkolne to wyglądały okropnie....odechciewało się z nich korzystać.
OdpowiedzUsuńJa też mam takie wspomnienia z podstawówką, dlatego codziennie głosuję :)
UsuńBędziemy głosować.
OdpowiedzUsuńDziękuję za odwiedziny i zapraszam do komentowania. Jeśli podoba CI się ten tekst udostępnij go na swoich portalach społecznościowych.
Proszę o przemyślane dobieranie słownictwa i podpisywanie się pod komentarzem.